זק"א במבצע להוצאת גופתו של יהודי מבית קברות מוסלמי בגאורגיה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on זק"א במבצע להוצאת גופתו של יהודי מבית קברות מוסלמי בגאורגיה
    14:57
    15.05.24
    רחל פסטג No Comments on הדס לוינשטרן במסר מרגש במיוחד: "מרגישה שאלישע פה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זכות מיוחדת היתה כנראה ליהודי אלמוני בשם חיים בן יעקב ומלכה כהן ז"ל מגאורגיה, אשר זכה לפעילות בינלאומית כדי להוציא את גופתו שנקברה בבית קברות מוסלמי ולהעבירו לקבר ישראל.

    לפני כשבועיים פנה יהודי מהקהילה לרב הראשי של תורכיה הרב יצחק חליבה, שקרוב משפחתו בן 65 אשר היה גר בטביליסי עיר הבירה של גאורגיה נפטר לפני כחודשיים וחצי, ושהעוזרת שלו המוסלמית הביאה אותו לקבורה בבית הקברות המוסלמי שבעיר, ומאז שקיבל את הידיעה אין לו מנוחת הנפש.

    הרב חליבה העביר את הפנייה לח"כ מש"ס אברהם מיכאלי נציג העדה הגאורגית שיפעל בנדון. ח"כ מיכאלי מיהר להעביר את הפנייה ליו"ר זק"א יהודה משי זהב.

    במשך שבועיים פעל ארגון זק"א בכל המישורים ובעיקר באמצעות שליח חב"ד ומפקד זק"א בגאורגיה הרב מאיר קוזלובסקי, אשר לא נח ולא שקט עד שקיבל לידיו את כל האישורים הנדרשים, דבר שהוא לא מובן מאליו במדינה שמרנית ובירוקרטית. מה עוד שבגאורגיה יש חוק שאוסר להוציא נפטר מהקבר רק כעבור שנה, זאת עקב חשש להפצה של מחלות זיהומיות שהגוף פולט. עקב כך נדרש הרב קוזלובסקי להפקיד במשרד הבריאות הגאורגי מכתב התחייבות שאם יהיו תביעות או נזקים, הוא יישא בכל. ואכן, מאמציו נשאו פרי, ובסייעתא דשמיא מיוחדת הצליח לקבל לידיו את כל האישורים הנדרשים.

    עקב הוראתו ההלכתית של הרב יעקב רוז'ה יו"ר ועד רבני זק"א, שזהו סבל נוראי לנפטר, ושיש לעשות הכל במהירות האפשרית כדי להוציא את גופת הנפטר מבית הקברות המוסלמי ולהעבירו לקבר ישראל. ביום ראשון ז' אדר, יומא דהילולא של משה רבנו רעיא מהימנא, שהוא יום צום לכל המתעסקים בעבודת הקודש של 'חסד של אמת', יצאה לגאורגיה משלחת של מתנדבי זק"א מישראל: מכל'ה גוטויין, חיים וינגרטן, ושימי משי זהב, שלקחו איתם את הציוד הנדרש ואחרי שקבלו הדרכה הלכתית מהרב רוז'ה.

    במשך שעות עמלו חברי המשלחת להוציא את גופת הנפטר מבית הקברות המוסלמי, עם סיום העבודה, ארגנו מניין של חברי הקהילה היהודית בטביליסי והביאו את הנפטר לקבורה בקבר ישראל בבית העלמין היהודי, תוך בקשת מחילה, הדלקת נרות נשמה, אמירת ק-ל מלא רחמים ופרקי תהילים לעילוי נשמתו. הרב קוזלובסקי דאג לכל צרכי חברי המשלחת, והרב חליבה לקח על עצמו את כל ההוצאות.

    כך התחברו להם יהודים מישראל, מתורכיה ומגאורגיה, כדי להביא יהודי לקבר ישראל. אשריכם ישראל



    0 תגובות